söndag 18 september 2011

Dag 5

Natten var ett ända helvete med slem i halsen som ibland kändes som att det skulle kväva en. Medicinering både klockan 01.00 och 05.00. När klockan var 09.00 vaknade jag av att det värkte i halsen och båda öronen och det slet och drog i damen. Sambon gick ner och hämtade en ispåse och jag passade på att smälla in lite tabletter. Somnade om och sov till 12.00. En timme kvar till nästa dos.
Tänk att ens liv kan vara så styrt av när man får trycka in flera tabletter. Nu känns det lite surt att jag inte klarade av att ta Panacoden och därför inte svävar på några rosa moln. Det skulle nog vara räddningen såna här dagar. Försökte mig på att vara ute en stund idag för att få lite frisk luft och insupa lite D vitaminer från solen. Det var skönt, men nog blir man svag i kroppen av att inte kunna äta eller dricka.

Nu är klockan snart 18.30 och efter att ha fått pillat i sig lite fil och en glass sitter man nu framför datorn och sväljer högst 1 gång var tionde minut. Försökte även med en brödbit idag med lite smör på, och det gick väl sådär. Vet att smärtorna jag har nu betyder att såren håller på att dra ihop sig, det kommer att bli bättre, men det är ju inte alltid det hjälper att tänka så. Blir nog att ta en stund i soffan med Camilla Läckberg nu igen. Avtar inte smärtan till natten blir det nog att knapra i sig lite starkare preparat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar