tisdag 27 september 2011

Dag 14

Halsen blir bara bättre och bättre. Imorgon får jag eventuellt ett samtal från läkare Nyman angående läkningen i halsen. Hoppas att han är av samma åsikt, att det nog blir bra det här till sist. Aldrig trodde jag att denna dagen skulle komma när jag skulle börja känna mig i så här bra skick igen. Att det skulle vara jobbigt visste jag ju, men att det skulle vara så här fruktansvärt jobbigt hade jag inte kunnat föreställa mig. När jag tänker tillbaka så känns allt som en dröm. Känns bra att ha allt nerskrivet på min blogg så att jag kan gå tillbaka och läsa när det behövs. Därför har jag också kämpat och skrivit varje dag, inte för att någon annan skulle behöva tycka synd om mig, för det har jag klarat så bra själv. Men att läsa nu efteråt om dessa dagar när man själv inte var riktigt med, när dagarna bara gick in i varandra känns bra.

Har hämtat ut svagare diabetestabletter idag för att börja om från början med den medicineringen. Var ju tvungen att hålla upp inför operationen och två dagar efter den. Dagarna som följde sedan var det ju omöjligt att få ner dem och så plötsligt hade alldeles för många dagar gått sedan jag tog dem sist. Jag började så sakta med en 1g tablett i torsdags, och likaså på fredagen, ökade sedan till att ta en 1g tablett både på morgonen och kvällen på lördagen, och det var då illamåendet tog över. Kroppen var inte van med dem efter uppehållet, och nu är det bara att börja om från början med en 500mg tablett per dag första veckan.

Skall ännu käka lite värkmedicin till natten och även dagtid för att inte kroppen skall få en chock när den plötsligt inte alls får Burana längre. Men det börjar vara längre mellan intagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar