onsdag 28 september 2011

Dag 15

Tror att jag håller på att bli en hamster. När jag äter så samlas det ju mat i mina före detta tonsiller, numera kraterliknande hål. Dessutom far det upp någonstans bak i svalget, och för att få bort det därifrån måste man låta som en katt som har problem med hårbollar i halsen. Jättemysigt! Men det spelar liksom ingen roll så länge halsen blir bättre och värkpillren färre. Ont att svälja tror jag man får vänja sig vid de närmaste veckorna, för det verkar finnas kvar en ganska lång tid efter. Kollade i halsen idag, och nog läker man ändå relativt snabbt. Inte allt har läkt, men det mesta börjar vara okej. För så är det nu den femtonde dagen. Kom att tänka på de stackare som hamnade på operationsbordet idag. Det är nog bäst att de inte vet om vad de har framför sig.

Nåja, imorgon är det näst sista dagen jag är sjukskriven. Borde sjukledigheten vara kortare än dessa två och en halv veckor? Nej, absolut inte. Man behöver nödvändigtvis alla dagar man kan få att återhämta sig och lära sig att äta på nytt. Inte kommer man ändå att vara helt återställd när man börjar jobba på nytt, men någongång skall man ju börja. Får ta det försiktigt och lugnt så skall det nog gå bra.

Men nu är vi ju inte där ännu. Två lediga dagar kvar och sedan kommer helgen som en extra bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar