fredag 23 september 2011

Dag 10

Ja, vad skall man säga. Kom riktigt nyss från jouren efter att ha suttit 3 timmar i en säng och väntat och väntat och väntat lite till. Till sist kom en finsk ung kille(förmodligen läkaren) och kollade mig i halsen. Svenskakunskaperna hade han inte högt vitsord i, och jag vägrade prata finska. Efter 10 dagar utan egentlig mat håller jag mig till svenskan, högsvenska på sin höjd. Ingen infektion i såren kunde man konstatera efter ett blodprov, men läkaren tyckte att såren läkte väldigt långsamt. Speciellt på ena sidan. Där var ju då orsaken till att jag fortfarande är alldeles svälld i halsen och knappt vill svälja. Det gör så ont. Kör fortfarande med full dos värkmedicin men det hjälper inte när man skall svälja.

Läkaren skulle meddela åt kirurgen som opererade bort mina mandlar så att han skulle få ta sig en titt på såren nästa vecka. Det blir säkert bäst så i och med att han vet hur det skall se ut. Hoppas innerligt att det blir redan under måndagen. Idag har det blivit 2dl blåbärssoppa, nudlar och två små smörgåsar. Bara att kämpa vidare över helgen alltså.

Känner snart inte igen mig själv längre när jag tittar mig i spegeln. Alla kläder hänger eller sitter väldigt löst. När jag kollar med vågen så har jag aldrig de senaste 15 åren vägt så lite som jag gör nu. Visst det är väl ett I-landsproblem att man tycker att man går ner för mycket i vikt, och jag är ju inte undernärd på något sätt, men man hinner liksom inte riktigt med själv bara. Bara halsen blir bra, OM den blir bra, skall jag nog ta igen ett par kilo åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar