söndag 25 september 2011

Dag 12

Nu har det äntligen hänt. Det håller på att hända något positivt med min hals. Visst, den är sjuk nattetid när man skall försöka få ner någon värktablett, och även under mer eller mindre hela första timmen man är uppe på morgonen. Men sedan börjar det gå bättre och bättre. Idag har jag ätit korvpytt i panna med ägg, och det var det godaste jag har ätit på väldigt länge. Det tog ungefär en halv timme att få i sig, men absolut värt besväret. Det går också bättre att dricka vatten idag, visst gör det ont varje gång man skall svälja, och såren är långt ifrån läkta, men det börjar kännas bättre.

Har börjat trappa ner medicinerna så smått också för att inte magen skall må så dåligt. Och halsen blir inte så sjuk längre att man sitter och räknar minutrarna fram till nästa dos. Ispåsen och jag har tagit ut skilsmässa, och jag känner för första gången på länge att detta kommer att reda upp sig. Jag kommer så smått tillbaka till livet. Nu får jag ännu vara hem denna vecka och riktigt läka ordentligt och försöka få tillbaka ett någorlunda bra immunförsvar. Har hört att folk lär skall ha en massa förkylningar på gång, och någon vidare hals för hostattacker har jag ju inte ännu. Sedan blir det väl tillbaka till jobbet en vecka innan första studieveckan tar vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar