måndag 3 januari 2011

Tygshopping vs klädshopping

Idag var det alltså tygernas tur att vinna.Har ända sedan julgardinerna blev upphängda fantiserat om nya fräscha vårgardiner till vårt burspråk.Kriterierna för dem var att de skall vara vita och släppa igenom mycket ljus och av modellen "fuskhissgardiner".Nu har jag hittat det perfekta vita tyget.Bara att invänta våren och den dag då syglädjen kommer smygande,eller så åker de upp när julgardinerna tas ner.Vitt passar ju som tur är lite året runt.

I jakten på den perfekta vita tygbiten hamnade jag i lådan med restbitar för 20€/kg,och där bara låg den och väntade på mig"ta mig,ta mig och gör något fint av mig".Den biten skulle gott och väl räcka till 1 par panelgardiner i något fönster här hos oss eller några fina kuddar och en snygg tavla??Möjligheternas bit alltså.Tiden får utvisa vad det blir av den.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar