tisdag 25 januari 2011

Byggande på halvt

Blev idag igen påmind om att vårt hus/garagebyggande INTE är färdigt ännu. Fick brev från byggnadsinspektörerna i kommunen idag som ansåg att vårt bygglov på 5 år håller på att gå ut. Kan ju inte vara sant tänkte jag. Vart har de 5 åren tagit vägen. Alltså jag var endast 25 år när vi började bygga, och det är ju inte alls längesen jag var 25. Hur som helst gjorde jag klart för bygginspektören att vi inte är riktigt redo för slutgranskning ännu. Bygger man ett hus av modellen "plock i pinn" på egen hand så är 5 år en väldigt kort tid.

Resultatet av vår "plock i pinn" sats

Bastun fungerar som kartongförvaring och garaget har väggar och ser utvändigt bra ut, men jag antar att de vill kolla insidan också.
Nu skall vi författa några poetiska rader om att vi önskar få vårt bygglov förlängt. Det betyder att vi har 3 år på oss då igen.

Har även besökt Skatteverkets hemsida idag (orkade inte besöka den snötyngda staden Jakobstad)och fixat ett nytt skattekort eftersom jag väldigt väldigt gärna vill bidra med lite mera pengar till vårt kära land. Tror inte att det finns någon utbildning som gör att man utan problem fixar skattemänniskornas frågor om inkomster hit och avgifter dit, det gäller endera facket eller pensionen och jag vet inte allt. Alldeles för invecklat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar