fredag 21 januari 2011

Dagens fundering

Alltså, det som jag har funderat ut idag tror jag inte att jag är ensam om att tycka. När jag kom hem idag var diskbänken full av smutsiga tallrikar, glas, kastruller m.m m.m. Tömde diskmaskinen och slängde i ett nytt lass och startade den igen. Att plocka i och ur maskinen står inte heller högst upp på listan i detta hushåll. En halvtimme senare är det åter igen dags att tillreda en ny måltid med resultatet att diskbänken(läs:hela köket) igen var fullt med smutsiga attiraljer.
Matlagning i sig är väl inte så tråkigt sist och slutligen, utan det är nog mer röjningen efteråt som gör att jag drar mig för att laga mat. Det är ju alltid roligare att göra mat i ett rent och snyggt kök än att fixa maten när köket ser ut som jag vet inte vad.

Nu har i allafall diskmaskinen igen gjort sitt och dagens sista måltid är uppäten. Kanske man skulle ta en sista dust med disken nu då.

Ikväll blir det en svängom med Alexander Rybak. Imorgon blir det en heldag i Lappfors. Nu antibiotikatablett 3/20. Livet är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar