torsdag 13 januari 2011

I mitt vita vinterland!

Snö, snö, snö och mera snö, är det någon som sett något annat idag så har de gjort det bra. Här ute på landet finns det ju ingen som plogar upp vägarna innan kvällen, när alla går och lägger sig och ingen behöver den nyplogade vägen, som nästa morgon igen är full av snö som sakta landat under natten. Och så tar vi om det igen. Är det inte otroligt?



Till stora staden Jakobstad skall man icke bege sig om inte nöden kräver det. Där finns det knappt några vägar kvar, och på de som finns står det en massa bilar som liksom sitter fast bakom drivor av snö som plogbilen skapat efter att ägarna parkerade i morse. Män i alla åldrar stod bredvid sina bilar och såg väldigt fundersamma ut. Hur i hela fridens namn skulle de ta sig därifrån? Som ni ju säkert förstår så tog jag en runda in till stan och handlade idag och efter något nytt recept på någon ny allergimedicin som jag ännu inte testat, otroligt men sant. Har käkat ett piller nu och väntar bara på att det roliga ska börja. Det stod att "om man är idrottare så kan medicinen ge utslag på dopningstestet". Jo jo, hårt idrottande kvinna här. Man kanske borde ställa upp som någon sorts "testare av nya allergimediciner", våren är ju här efter någon månad och då är goda råd dyra.



Imorgon är det fredag för alla som är lite fundersamma över veckodagen. Den bästa dagen av de sju hittills uppfunna. Den personen som kommer på den åttonde dagen kommer att bli rik. Hoppas på en frisk och härlig helg.




De här två härliga typerna fick jag av min sambo i julklapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar