lördag 1 januari 2011

Grodan Boll på gång

Har suttit och virkat nu över en timme och det känns som det skulle sitta bra med en paus.Aldrig i livet att JAG skulle börja virka,virkning är ju en tantsyssla på hög nivå.Alltså rent ut sagt en pensionärshobby.Men man kan ju alltid ändra sig.Får väl tacka en viss Maria för det antar jag.Plötsligt upptäckte jag att det skulle vara väldigt roligt att göra såna där små gulliga virkade bakelser och olika figurer,även större förstås.Och som ni säkert redan har förstått så fastnade jag ju direkt i amigurumins underbara värld.Nu har ju inte min rygg och mina axlar riktigt orkat lika mycket som mitt huvud,men det har blivit ett par krabater som sitter på olika ställen här hemma.Nu har jag inte såna där "säkerhetsögon"på mina ännu,utan bara såna enkla"snurrögon"som jag limmat fast.Borde skaffa riktiga så småningom då jag har övat färdigt,om jag nu anser mig få det någongång.
Mönster till mina krabater har jag hittat på internet,oftast gratis,och en del ur boken jag införskaffade.
Köpte nämligen boken "Virka roliga amigurumisar" som är skriven av Mia Bengtsson http://www.booip.blogspot.com/ med flera fina mönster i före julen åt mig själv,och nu är alltså figur nummer 2 på gång,nämligen en groda.Grön och fin blir den,nästan som vår motorcykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar