söndag 9 januari 2011

Natten då fanskapet dök upp!

En gång är ingen gång,två gånger blir en vana! Inatt har det varit en sådan natt som man önskar dök upp endast en gång vart hundrade år. Vinterkräksjukan har slagit klorna i mig, febern kom som en bonus kan man säga. När man har kräkts 20 gånger mellan 03.00-08.00 så känns det bara TOMT. Hade stora planer på att hoppa om denna skit,åtminstone några år framöver. Jag hade ju den ifjol och året före och det borde vara någon annans tur i år. Hade jag vetat att den skulle hälsa på så här ofta hade jag byggt en större toalett med utrymme för gästsäng. Stengolv är INTE bekvämt.

Nu inväntar vi bara att nummer två här i huset skall få besök av denna vidriga hyresgäst. Och under tiden sörplar jag vidare på blåbärssoppan och den gula lemonaden i soffan framför teven som bjuder på Vinterstudion hela dagen. Tack SVT!

Med hopp om ljusare tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar