tisdag 4 januari 2011

Innedag med bakning!


Jag trivs bättre här där jag kan ha det lungt och skönt OCH VARMT

Sista dagen av årets jul och nyårsledigt blev en kall dag.-21 grader och varken jag eller katten går utomhus om vi inte nödvändigt måste,och det behöver vi inte för katten har innedass och jag saknar bil.Eller jag har ju en bil,men den har inte varit igång sedan 22 december och har väl ingen lust att göra sig besväret idag av alla dagar.Gjorde upp en brasa i spisen och virkade lite på min gröna varelse.Läste att det skulle vara solförmörkelse ute dagen till ära,och när jag sent om sider kollar ut så är en liten bit av solen faktiskt "borta". 


En helt vanlig moccaruta.

Eftermiddagen gick åt till bakning.Tanken var att det skulle bli kardemummabullar,men eftersom bilen som har tillgång till motorvärmare stack hemifrån klockan 06,30 och kylskåpet stod som en tom låda och gapade så blev det istället moccarutor.Resultatet blev lyckat och dom blev väldigt goda kan jag meddela.Jättelänge sedan jag senast var på humör för att baka något,så när man känner för det gäller det att vara snabb innan det går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar