onsdag 5 januari 2011

Denna dagen ett liv!

Att jobba är jobbigt,speciellt första dagen efter ett långt och skönt jullov.När klockan ringer 05.45 och termometern dessutom visar stadigt på -29 grader redan när man kliver upp så känns det ännu trögare att starta bilen och åka iväg och jobba.Men nu kan vi ju se fram emot en ledig dag igen efter denna rivstart och hoppas på varmare väder.Blev att fundera över följande sak idag?Är det verkligen meningen att man skall åka till jobb,dagis och andra ställen när man är tvungen att ha så mycket kläder på sig så man nätt och jämt kommer i och ur bilen?Kommer man väl i den så sitter man där som en sumobrottare i vinterutstyrsel.

Skall snart åka iväg och besöka bowlinghallen med några kompisar.Länge sedan man sist prövade på detta spektakel,och det lär väl ska dröja till nästa gång också.När man liksom inte har bollsinnet i skick så är det väl ganska onödigt att ge sig in i fighten med dessa tunga klot och löjliga skor,men alltid förgyller man väl kvällen för någon.

Imorgon bär det tidigt iväg till Pyhäjärvi och beskåda årets upplaga av landskapsstafetten.Detta är nämligen en tradition och jag har inte missat många stafetter genom åren.Under min aktiva karriär deltog jag själv flera gånger,men nu på äldre dar så har jag anslutit mig till supportergänget.Lika bra så!Det räcker väl med att en familjemedlem nöter på fästvallan under morgondagen.Heja Pedersöre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar