söndag 10 april 2011

Vuokatti 2011

Man behöver inte alltid åka långt eller länge för att komma ifrån den gråa vardagen!


Tjejen behövde komma bort en tid, och sambon och brorsan ville åka snowboard respektive slalom. Det blev alltså 3 dagar i Vuokatti.


Min bror och jag skulle ju resan till ära hyra slalomutrustning. Det som man vid sådana tillfällen behöver ha koll på är ju storleken på sina fötter. Jag är ju en riktig bigfoot, troligen ända från födseln. Kör normalt med 41-42. Men 42:orna åkte snabbt tillbaka i hyllan. Hemska öde att man som tjej skall åka i storlek 43. Skomodellen måste helt klart ha varit väldigt små efter numrorna  Knappt så man behövde några skidor efter det. Nåja det blev nog bra till sist.


Mulet var det, och mellan varven kom det lite regn/snö under fredagen. Under lördagen kom det snö från morgonen, men lagom tills vi slutade åka kom ju solen.


Oberoende av vädret så trivdes vi som bara den.


Med på resan var ju även några till. Proffsen har ju alltid markpersonal med sig.



Mammas hund Skrollan däremot förstod sig inte alls på detta med utförsåkning. Här poserar vi glatt min mor, min bror och jag i solskenet (som passade på att dyka upp lagom tills vi skulle lämna in våra skidor). Nu orkar vi igen en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar