fredag 1 april 2011

Dagens tanke

Läste en insändare på dagens ÖT och jag blev riktigt arg och förbannad. Den senaste tiden har det ju varit en hel del snack om personer med annorlunda läggning igen. D.v.s lesbiska och homosexuella. Varför kan inte alla få vara som de vill. Att det klassas som en sjukdom eller en ovana som skribenten ansåg ser jag som riktigt skitprat. Att man röker och klarar av att sluta med det har ingenting att göra med om man är homosexuell. Kan inte folk fatta att det inte är någon sjukdom utan något som man föds till. Det går inte att bota, och det skall inte botas. Alla skall ha rätt att älska och bli älskad för den man är. Det finns inte skrivet i några av mina böcker hur man måste vara för att passa in i det här samhället.

Vissa människor vill ju leva ensamma hela livet utan livspartner, kan man inte bota dem också så att de går och gifter sig. Eller de som inte vill eller kan få barn, är de också sjuka bara det. Jag skulle inte tycka det. Nej, vi lever på 2011 och världen har förändrats och kommer att fortsätta göra det. Bara att hänga med eller kliva av.

Idag fick ju dessutom såna som jag lite större rättigheter i detta samhälle. Som sambo blir jag värderad lite högre nu äntligen. Ser ingen skillnad om man är gift eller bor sambo. Huvudsaken är väl att man tycker om varandra.

Säger som Geir Rönning, det är kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar