onsdag 23 februari 2011

Noll koll!

Det är vad jag har över mina armar och ben. Sista stället jag någonsin kommer att sätta min fot på är ett gym. Efter kvällens gymnastik slopades alla, och då menar jag ALLA tankar på att eventuellt prova på något pass på något av stadens gym. Taktförmågan, kordinationen för att inte glömma balansen är i det närmaste obefintlig på mig. Att röra armar och ben samtidigt kommer inte på fråga. De enda musklerna som tränas på mig vid sådana tillfällen är skrattmusklerna. Och nu ska ni inte tro att jag varit på ett invecklat gymnastikpass ikväll, nejdå, jag har varit på nack och rygggymnastik där medelåldern ligger runt 55. Kan riktigt se gudarna framför mig vrålflabba när jag skulle befinna mig på ett zumbapass Tacka vet jag pilates, där går det lungt till med långsamma rörelser och en vänlig kvinna som säger till när man skall andas in och ut. Mera sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar