onsdag 15 juni 2011

Jag har en plan

Snart har det förflutit en jobbvecka igen. Semestern hägrar om drygt en månad, men tills dess skall det förtjänas slantar, slantar och mera slantar. Det märks på lönelappen att man liksom har ett lite mera högavlönat jobb för tillfället. Synd bara att man inte har det där pappret där det står att man kan sköta barn, på dagis.

Planen är ju då den att jag har beslutat mig för (hör och häpnad) att studera vidare för att få dessa papper. Jobba och studera via läroavtal. En chans att komma upp sig i hierakin. Får jag bara det att funka med jobbet i skolan så börjar jag till hösten. Går det inte att ordna så tar jag tjänsteledigt 1 år och vikarierar på dagisar istället samtidigt som jag studerar. Har liksom gett mig fan på att få det genomfört. Närstudierna skulle vara ungefär 1 vecka/månad däremellan kunde man jobba som vanligt och studera på fritiden. Studierna skulle ske i Nykarleby på kristliga folkhögskolan, ett ställe där jag aldrig trodde att jag skulle sätta min fot, men damen jag pratade med vid Optima försäkrade att man bara behöver delta i sånt man själv är intresserad av, så jag tror nog att det skall gå bra. Hon hörde säkert hur skeptisk jag lät när hon nämde skolan för hon var snabb att förklara läget. Examen jag skulle få efter avslutad utbildning skulle vara barnledare och behörighet att jobba på dagisar som barnskötare bland annat. Ser min framtid på inom detta.

Nåja från det ena till det andra. Vi har en ny begravning på kommande inom familjen. Moffa dog i söndags efter en längre tids sjukdom. Han bodde den sista tiden på åldringshemmet, och vi visste ju hur det skulle sluta. Alla klarar sig inte levande ur cancerkampen.

Min bil har 1 vecka på sig att bli besiktad nu, så dit borde man också ta sig tid att köra en dag. Hoppas att både bilen och besiktningsmannen har en bra dag och är på strålande humör. Kan behövas!
Nu blir det natt för från och med imorgon är det dags för lite tidigare skift på dagiset. De senaste dagarna har jag fått sova ända till 8.00, nu ringer telefonskrället redan 6.15 har jag på känn.

Slut med uppdateringar för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar