onsdag 1 juni 2011

En sådan dag!

Laddade telefonen i morse direkt jag vaknade för jag hade på känn att idag kommer den att få det jobbigt. Och det fick den också. Hur klarade man sig utan mobilen förr i världen. Alla dessa samtal som man bara är tvungen att ringa när man finns utanför hemmets 4 väggar. Alla människor man måste få kontakt med. Barnen på morris frågade en morgon vad jag hade för telefon när jag var yngre? När jag svarade att det inte fanns några mobiltelefoner på den tiden, utan att vi hemma hade en sån där som man måste snurra fram en siffra på i taget, ja då himlade de bara med ögonen och trodde att jag var född på stenåldern.

Nåja, när man skall boka om en läkartid (30 års kontroll kan man kalla det) och avboka en tandläkarkontroll för att lite senare boka en tandläkartid, kolla upp arbetstider inför nästa vecka och däremellan cykla tur och retur Kållby-Bennäs-Kållby, hinna till tandläkaren för att påbörja en rotfyllning (Jippiiii) och sedan hem igen, då behöver man allt sin lilla telefon.
Nu får vi då hoppas att alla tider kommer att fungera även i verkligheten och inte bara i min kalender.

6 veckor kvar till den där semestern som alla talar om. Kommer att gå snabbt har jag på känn. Nygamla jobbet kallar på måndagsmorgonen. Något jag faktiskt ser fram emot=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar