söndag 8 maj 2011

Söndag

Den envisa flunssan börjar sakta men säkert packa ihop och resa till nästa ställe. Inte är halsen helt okej ännu, men man får inte ha så höga krav. Antibiotikan fick som alltid komma och reda upp efter mina förkylningar, annars blir jag aldrig frisk.

Min halsoperation blir uppskjuten till september. Skulle ha fått tid i början av juni, men meddelade att då kommer jag inte. Har förhoppningsvis just börjat "sommarjobba" då, här är det inte 10 veckor semester som gäller utan jobb, jobb, jobb. Jag fick då förslaget att komma i början av september, och det lät som en mycket bättre ide. Jag har ju inga besvär nu heller så jag hoppas att det håller i sig hela sommaren.

Har idag firat min mor med en egenhändigt gjord morsdagslunch med efterföljande efterrätt. Enkelt, men gott.

Har besökt min morfar som jag inte tror har många dagar kvar av jordelivet. Hoppas bara att det skall gå snabbt så att han slipper lida i onödan.

Har öppnat grillsäsongen genom att grilla korv och hissa upp parasollet på terassen. Välkommen kära sommar!

Detta är alltså mitt liv för tillfället söndagen den 8 maj 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar