onsdag 29 december 2010

Nya tider!

Shoppingen är över och den gick över förväntan.Enligt butikshyllorna kommer folk att äta "rejäl handels bananer,dricka mjölk och äta tunnbröd.

Nu är det bara 2 dagar kvar innan jag blir som de flesta andra.Visst låter det tråkigt,men det är ett val som jag själv har tagit.De senaste 8 åren har jag vid sidan av mitt vanliga jobb haft ett eget litet företag(fotvårdare) som jag lagt ner eftermiddagar och kvälllar på,alltså någon timme i veckan.Från och med den 1.1.2011 är det slut med det,så det så.Bor man i Finland och jobbar som skolassistent så är det inte meningen att man skall ha andra jobb vid sidan om,för då lägger sig arbetskraftsbyrån i vägen.Man kan inte vara permitterad,eller man kan, men andra får betalt under den tiden,det får inte jag eftersom jag är företagare på heltid året om enligt dem.Och så var det ju en hel de skatter också som skulle delas ut till höger och vänster.Själv lämnar man ju med ingenting i slutändan.Blir bara så frustrerad över dessa lagar som bara förstör för de som vill jobba lite extra.Därför blir det nu som det blir,jag blir en normal kommunal gnetare till döde dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar