fredag 31 december 2010

Några timmar kvar

Nu är det inte längre 12 timmar kvar till nästa år och under natten har det kommit en hel del snö här i nejden.Men nu är den bortskuttad av en duktig sambo som tog sig an den direkt efter frukosten.Ibland önskar han säkert att vi skulle ha en liten, smal och kort infart till huset som skulle gå att skotta på 10 minuter.Sådär så att en bil knappt kommer in på tomten.
Även jag vågade mig ut en stund eftersom solen lyste så vackert åt mig.Har plockat in alla lyktor för att senare när mörkret kommer smygande tända ljus i dem och sätta ut dem tillbaka.

Om man skall se tillbaka på året som har gått,vilket man kanske inte borde göra,men iallafall,så har det gått ovanligt snabbt.På listan roliga saker som hänt kan man väl skriva att:
- Vi har fått ha våra jobb kvar trots finanskriser och annat trams.
- Vi fick en näst intill perfekt sommar med strålande sol och värme nästan varje dag.
- Vi fick övervåningen på huset klart och kunde i maj flytta upp.

På listan över mindre roliga saker som har hänt kan läggas:
- Svalginfektioner på rinnande band,har tappat räkningen.
- Faffa som gick bort i början av december och en moffa som inte mår allt för bra
- Min bil som trots flera besök på bilakuten inte har konstaterats ha något fel,men ändå stannar den regelbundet.

Men nu blickar vi framåt på 2011 som jag hoppas blir ett bra år.Dags för lite matlagning inför kvällen som vi bestämt oss för att fira hemma i år.Min bror och mamma och pappa skulle komma förbi en sväng lite senare och kanske äta med oss och eventuellt skjuta någon raket efter tolvslaget.

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar