torsdag 30 december 2010

En helt vanlig torsdag!

Imorse,eller det var väl middagstid för alla andra,kom jag plötsligt på att vi skulle ut och promenera.Sagt och gjort så drog vi ut på en promenad påpackade som mumintroll med huvor och örlappar.Andra tycker säkert att det är ett varmt och skönt väder ute idag,men inte jag.Jag hatar att gå,och jag hatar att vara ute när munnen blir sådär styv och svår att styra.Vintern är vacker när det är runt 0 grader och solen skiner eller när man sitter framför brasan inomhus och läser en bok och ibland kastar ett öga genom fönstret och ser den underbara snön.

Ett annat dilemma såhär sista dagarna på året är ju vad man skall göra på nyårsaftonen???Normalt brukar vi vara ett ganska stort gäng som samlas hemma hos någon och äter lite smått och gott.Nu känner jag på mig att vi i detta hus börjar stå i tur med att vara de som ordnar detta.Men i nuläget finns inte den orken riktigt hos mig att ställa till med någonting.Det har liksom varit lite för mycket av allting den senaste tiden.Och inom en snar framtid så blir det aktuellt med någon form av kalas i huset.NÅGON närmar sig 30.

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar