lördag 2 juli 2011

I morgon är en annan dag

Idag har det inte varit min dag. Det började redan klockan 8.00 när någon startade motorsågen och grävmaskinen på andra sidan vägen. Tydligen skulle det rivas ett gammalt uthus exakt då. Förbannad och inte alls pigg var det bara att kliva upp och hoppas på en bättre fortsättning av dagen. Sambon hade åkt till jobbet och jag drog iväg med mina föräldrar till stan en sväng. Hittade några nya sommartoppar och fick fixat en ny dragkedja till klänningen jag fyndade på loppis tidigare i vår. Nu är den inlämnad för omsömnad hos en väninna.

När vi kom hem från stan beslutade jag mig för att sätta mig ute på terassen för att börja läsa min nya bok. Byter om till lite solvänligare kläder och hinner nästan läsa en sida. Då backar vår blivande granne in bakom sitt hus, sätter stereon på alldeles för hög volym och smäller upp bakluckan och fönsterrutorna för att säkert få ut detta fruktansvärda oljud som en hårdrocksgrupp kan ha. Där var det slut med den friden på landet. Lite senare när det blev tyst en stund(grannen åkte på lunch) hann vi värma mat åt oss och sätta oss på terassen och äta innan han backade in tillbaka. Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Jag testade till och med hörselskydden, men basdunkandet försvann icke. Blir det flera dagar med samma oljud kommer jag att börja klippa gräset och trimma väldigt ofta här på tomten=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar